fbpx
momondo Travelling

De ce iubim călătoriile?

Am fost întrebați de @momondo despre motivele pentru care iubim călătoriile.

În momentul în care ne-am anunțat familia, prietenii și colegii că renunțăm la tot pentru a călători câteva luni prin Asia de SE am văzut multe semne de întrebare și nedumerire în ochii lor. Unii nu au înțeles nici în ziua de azi de ce am renunțat la confortul de acasă și siguranța unui job pentru a călători în lumea largă și necunoscută.

Pentru noi călătoriile sunt mai mult decât o pasiune, sunt un mod de a învăța mereu lucruri noi, un mod de a colecta amintiri și de a cunoaște oameni noi.

Motivele pentru care iubim călătoriile sunt nenumărate, mai jos găsiți câteva dintre ele.

1. Experiența culturală.

În timpul călătoriei noastre în Malaezia am stat la o familie foarte drăguță și primitoare care ne-au învățat multe depre cultura lor. Am avut ocazia să participăm la o nuntă tradițională malaeziană, lucru pe care l-am apreciat foarte mult deoarece doar familia și prietenii apropiați au fost invitați la ceremonia ce a avut loc la casa părinților miresei. Fiica celui mai bun prieten al persoanei la care am stat, Zaki, s-a măritat și am mers cu toții să îi ajutăm cu pregătirile. A fost fascinant să privim tradițiile din timpul ceremoniei. Sunt 4 procese de urmat în timpul acesteia: merisik (vizitează și observă), meminang (pețirea), bertunang (logodna) și Adat Berinai (purtarea henei).

2. Vizitarea unor locuri frumoase.

De-a lungul călătoriilor noastre am văzut foarte multe locuri minunate, ce ne-au încântat sufletele și vederea. Fie că era vorba de un oraș vibrant cu zgărie-nori, de un orășel cochet, o cascadă, un templu sau o plajă ascunsă, abia așteptam să descoperim locurile grozave pe care această lume are să le ofere.

Hong Kong

Bagan

Coron

3. Părăsirea zonei de confort.

Parte a procesului de învățare și învingerea fricilor în timpul călătoriilor este părăsirea zonei de confort. S-a întâmplat de multe ori pe parcursul călătoriilor noastre.

Vom menționa Ha Giang Loop – o tură de 450 km cu motocicleta printre munți cu serpentine timp 5 zile în nordul Vietnamului. Am condus pentru prima dată o motocicletă semi-automată, iar vremea în prima zi nu a fost deloc de partea noastră încăpățănându-se să toarne cu găleata pe durata a 80 de km cât aveam de parcurs până la cazare. Priveliștea a fost pur și simplu uimitoare! Am făcut opriri destul de dese pentru fotografii, plus că era destul de greu să te concentrezi la condus cu acele peisaje amețitoare ce îți tăiau răsuflarea.

4. Mâncarea tradițională specifică fiecărei țări.

Am gustat foarte multe mâncăruri ce ne-au încântat simțurile și papilele gustative cum ar fi: roti canai (Malezia), phở bo (Vietnam), salata din frunze de ceai (Myanmar), kung pao chicken (China) sau chicken sate (Indonezia).

Phở bo

Salata din frunze de ceai

5. Prieteni noi.

De-a lungul cătoriilor noastre am cunoscut mulți oameni noi care în timp ne-au devenit prieteni. De exemplu Derek din America pe care l-am cunoascut în Sri Lanka și cu care ne-am întâlnit de 4 ori în 6 luni în țări diferite, Aryan din Australia cu care ne-am împrietenit în Malaezia și cu care plănuim să închiriem un Airbnb în comun sau Maher din Pakistan pe care l-am cunoscut în Penang (Malaezia) și cu care am ieșit în oraș și ne-a arătat împrejurimile. Oameni minunați care ne-au învățat câte ceva despre cultura și obiceiurile lor.

Voi de ce iubiți călătoriile?

Vă încurajăm și pe voi să călătoriți de câte ori aveți ocazia. Cu ajutorul momondo puteți planifica vacanța perfectă. Click aici pentru bilete de avionhoteluri sau închirieri auto.